Google Drive használata


Az alábbi lépések követésével a Google Drive-ban meg meg tudjátok osztani egymással a készülőben lévő, még átgondolás alatt álló ötlettérképeiteket és összeszedetten láthatjátok mindannyian az anyagokat, mintha csak egy közös mappában lenne. A különbség az, hogy ezt a mappát az irodán kívül is bármikor el lehet érni és jelszóval védett.

Minden felhasználó, aki már rendelkezik gmail-es postafiókkal, az biztosan rendelkezik „google fiókkal” is. (Más e-mail címhez is regisztrálható google fiók.)  A google fiókotokban rengeteg szolgáltatás igénybe vehető, köztük a „google drive” fájlmegosztó is, ezt mutatjuk be az alábbiakban.

 

1. Belépés a google fiókba: beírod a böngészőbe, hogy google.com, és válaszd a kis kockás ikont, majd alul a drive ikonját.

Válaszd ki a megfelelő fiókot és lépj be. Ugyanazzal a jelszóval tudsz belépni, amivel a gmail fiókot is meg tudod nyitni (ha már bejelentkeztél a gmail-es fiókodba, akkor a jelszót már nem is fogja kérni és automatikusan a drive-ban találod magad).

2. Megosztott fájlok megtekintése és megosztás: a Bejövők között (korábbi verzióban "Velem megosztottak") fogod találni azokat a fájlokat, amiknek alapértelmezetten nem Te vagy a szerzője, az Új-ra (korábbi verzióban: "Létrehozás") kattintva pedig Te is feltölthetsz és megoszthatsz fájlokat. Amikor megosztanak Veled egy fájlt vagy meghívnak szerkesztésre, kapni fogsz a gmail fiókodba egy értesítő e-mailt. Ezért fontos, hogy mindig látogasd a gmail-es postafiókodat, vagy irányítsd át az ide érkező leveleket egy olyan fiókba, amit rendszeresen olvasol.

Megosztani a következő módon tudsz: kijelölöd a megisztani kívánt és korábban már feltöltött fájlt és jobbegér menüből kiválasztod a megosztás funkciót:

A megjelenő párbeszédpanelen beállíthatod, hogy az adott fájlt csak meghívott személyek láthatják, vagy a link ismeretében bárki.  A hozzáférés megfelelő módosítása után illeszd be a mások meghívása mezőbe azoknak az e-mail címeit, akikkel szeretnéd megosztani a fájlt, innen a rendszer automatikusan küld egy értesítő e-mailt a részükre.

 

3. Átirányítás: gmailes levelek automatikus átirányítása pl.: a céges postafiókba

Ha ritkán nézed a Gmail fiókodat, akkor javasolt, hogy irányítsd át a leveleidet egy sűrűbben látogatott postafiókba, hogy ne kerülje el a figyelmed az automatikus értesítő e-mail. Az átirányítást a Gmail fiókodban tudod beállítani a következő módon:

Levélírás – továbbiak – címkék kezelése – átirányítás és POP/IMAP: ezen a felületen kell beírnod azt az e-mail címet, ahová az átirányítást kéred (pl. valami@future-fm.hu).  Ezt követően a (Gmail Team) rendszer küld egy visszaigazolást kérő e-mailt, ahol egy kattintással elfogadod, hogy a beérkező leveleket oda továbbítsa a postafiók.

 

További hasznos videokat nézhetsz meg a google drive használatáról a youtube-on: